Nauczyciele czasem nie bardzo chcą przyznać, że w ich pracy występuje jakikolwiek inny motyw poza troską o innych. Jednakże każde zachowanie się zawsze, przynajmniej częściowo, wywołane jest naszymi psychicznymi potrzebami; nawet wówczas, gdy dbamy o potrzeby innych ludzi, równocześnie zaspokajamy naszą własną potrzebę pomagania innym. Potrzeby związane z rolami w stosunku do siebie samych, to potrzeby, które nauczyciele mają, ponieważ są takimi właśnie a nie innymi ludźmi, potrzeby – które odróżniają ich od ludzi odgrywających inne zawodowe role. Role takie wypływają raczej z koncepcji własnego ja poszczególnych nauczycieli niż z ich osobowości. Jedną z takich ról jest rola społecznika. Większość nauczycieli, wybierając swój zawód, przynajmniej w pewnym stopniu kierowała się względami możliwości służenia w tym zawodzie innym, budowania, lepszego świata i dawania czegoś z siebie w imię dobra ogółu. Na przykład – według Ark usza zainteresowań mężczyzn Stronga – nauczyciele szkół średnich wykładający wiedzę o społeczeństwie i kierownicy szkół objawiają zainteresowania podobne do działaczy i instruktorów wychowania fizycznego Y. M. C. A. , duchownych, kierowników biur personalnych i pracowników administracji publicznej, to jest ludzi, których praca zawodowa polega na pomaganiu innym. [podobne: izolowane skurczowe nadciśnienie tętnicze, wysiękowe zapalenie opłucnej, kamilianie tarnowskie góry ]
Comments are closed.
Powiązane tematy z artykułem: izolowane skurczowe nadciśnienie tętnicze kamilianie tarnowskie góry wysiękowe zapalenie opłucnej
To tylko niedobór witaminy K
[..] Odniesienie w tekscie do spa dla dwojga[…]
Sporo ciekawych informacji